Uudised

VÄSIMUS: kas tasub trenni minna?

Reeli Maasikamäe 09.10.2017, 18:57

Väsimus õhtul

Mul on pea pulki täis, päev oli väga emotsionaalne!

Jarek Mäestu: Emotsioonid pole põhjus õhtune trenn ära jätta. Reeglina on trenn just see, mis pärast väsitavat päeva maandab, uuesti laeb ja tasakaalustab. Liikumine on kasulik, oluline ja vajalik. Kui inimesel on liikumisharjumus, siis emotsionaalselt rusutud olek ei sega trenni ega häiri head füüsilist sooritust.

Kui õhtul on vaja aga võistelda ja anda endast maksimum, siis kindlasti jätab päevane pinge oma jälje, näiteks jalgpalli mängides ei pruugi inimene suuta kiirelt otsustada, kuhu ja kellele sööt anda. 

Olen väsinud ega jaksa trenni minna!

Jarek Mäestu: Kui inimene teeb füüsilist tööd ja keha on väsinud,tasub trenni vahelejätmist kaaluda, sest füüsiliselt raske tööpäev on kehale ju samuti treening. Sageli on nii, et iga päev füüsilist tööd, aga mitte trenni tegev inimene on paremas vormis kui kontoritööd tegev, samas igal õhtul teadlikult treeniv inimene.

Ühekordsest vaimsest väsimustundest võib mööda vaadata ja trenni veidi kergemalt teha.

Olen kaotanud motivatsiooni trenni minna!

Jarek Mäestu: Pikka aega kestnud vaimne väsimus on märk, et midagi on korrast ära, kas on trennikoormus liiga suur või ei suuda keha treeningutest taastuda. Kui enesetunne on kehv päevast päeva ja väsimus aina süveneb, tasub endale puhkust anda. Vahel on abi sellest, kui tõsta trenn paar tundi varasemaks ja minna magama tund aega varem.

Väsimus hommikul

Olen hommikuti väga unine!

Laura Orav: Kindlasti ei tohi treenida liigse väsimuse korral. Juba ülekoormatud keha treenimine tekitab soodsa pinnase põletike, lihaste ja liigeste vigastuste tekkeks.

Kui soovid varahommikul trenni minna, mine eelmisel õhtul piisavalt vara magama, et hommikul tõsta juba puhanud keha toonust.

Mul läheb kaua aega, et virgeks saada. Olen hommikuti pahur!

Laura Orav: Hommikuse treeningu võlu peitub keha ja meele äratamises, millest tekib hea emotsioon ning energia. Spordiklubide varahommikused treeningtunnid on loodud, arvestades meie hommikusi füsioloogilisi iseärasusi, kui keha ja vaim on veel väsinud. Pärast trenni on enesetunne värske kogu päevaks. Hommikut võib alustada ka kodus võimeldes või teha hommikujooksu ümber kvartali.

Artikkel ilmus Tervis Plussi 2014. aasta novembrikuu ajakirjas.