Liikumine ja tervis | Sinu treener

TOPELTKASU TRENNIST: tee seda päevavalges

Liigume.ee 16.08.2018, 22:22

Kui treenid kaalu langetamise eesmärgil, tee seda päevavalges - siis on treening topelttõhus, väidavda teadlased.

Paari aasta eest viidi selle kinnitamiseks läbi uuring 54 30-eluaastates inimestega, kirjutab You Beauty.

Uuring leidis, et neil kes treenivad päevavalges ja eriti päeva esimeses pooles, on kehamassiindeks väiksem võrreldes nendega, kes saavad treenida päeva teises pooles või üldse pimedas. See tulemus kehtis kõigi inimeste puhul sõltumata nende kehalisest aktiivsusest, söödud toidukogusest, uneajast, vanusest või soost.

Teadlaste arvates on võtmeroll päevavalguses, mis mõjutab inimese sisemist kella kõige enam ning määrab ka organismi ööpäevase rütmi. Kui sisemine kell on omadega sassis, on ainevahetus häirunud ja kaalutõus kerge tekkima.

Sisemise kella mõjutamiseks piisab juba ka 20 - 30 minutist jooksmisest või kiirkõnnist päeva esimeses pooles.