Toitumine | Sinu treener

SÖÖ END SALEDAKS: tosin toitu, mis panevad ainevahetuse mühinal kaloreid põletama

Liigume.ee 18.08.2018, 21:07

On olemas rida toiduaineid, mis kiirendavad ainevahetust. Ja mida kiirem on ainevahetus, seda rohkem kaloreid inimene põletab. See aga võimaldab kaalu stabiilsena hoida või soovimatutest kilodest vabaneda.

Olgu siin välja toodud tosin toiduainet, mis ainevahetuse mühinal kaloreid põletama panevad.

* Proteiinirikkad toidud kiirendavad ainevahetust, säilitavad lihasmassi ja aitavad vältida ülesöömist. Näiteks liha, kala, munad, piimatooted, kaunviljad, pähklid ja seemned.

* Raua-, tsingi- ja seleenirikkad toidud. Neid aineid sisaldavad toidud aitavad tagada kilpnäärme normaalse toimimise, mis aitab kaasa tervislikule ainevahetusele. Näiteks liha, mereannid, kaunviljad, pähklid ja seemned.

* Tšilli piprad. Kapsaitsiin on ühend, mida leidub tšilli pipardes ja see kiirendab ainevahetust ning rasvade oksüdatsiooni

* Kohvis leiduv kofeiin suurendab sinu keha poolt põletavate kalorite ja rasva hulka. 

* Tees peituv kofeiini ja teiste ainete kombinatsioon aitab igas päevas veidi rohkem kaloreid ja rasva põletada. 

* Kaunviljad on kõrge valgu- ja kiudainesisaldusega ning neis on ka teatud aminohappeid, millel on ainevahetust kiirendavad omadused. Näiteks läätsed, kikerherned, herned, oad ja pähklid.

* Maitseained. Näiteks ingver ja cayenne'i pipar aitavad kehal põletada rohkem kaloreid ja rasva. 

* Kakaol on ainevahetust kiirendavad omadused, eriti neile, kelle menüü on kaloririkas ja kõge rasvasisaldusega.

* Õunasiidriäädikas. Mitmed uuringud on kinnitanud õunasiidriäädika soodsat mõju ainevahetusele. 

* Kookosõli. Teiste rasvade asendamine väheses koguses kookosõliga, kiirendab keha ainevahetust ja aitab lahti saada kõhurasvast.

* Vesi. Teada-tuntud tõe kohaselt aitab ka vee joomine kaasa tervislikule ainevahetusele ja kaalulangusele.

* Merevetikad. Teatud ühendid merevetikates aitavad ära hoida ainevahetuse aeglustumist.