Sinu treener

Kas lihasvalu pärast trenni on normaalne?

Liigume.ee 11.09.2018, 18:46

Kas pärast iga trenni peaksid lihased valuga veidi tunda andma? Mida lihasevalu üldse tähendab ehk kas see on hea või halb? Vastab treener Kadi Kuslap.

Pärast iga treeningut ei peaks lihased valutama, kirjutab portaal Kodus. Üldjuhul jäävad lihased valusaks siis, kui:

* ei ole pikalt trenni tehtud ja alustatakse uuesti treeningutega;

* koormatakse lihaserühmi, mida ei ole harjutud kasutama või varem treeningutes treenitud.

Lihasevalu tuleneb sellest, et lihasele on põhjustatud füüsilist stressi, mille tagajärjel on lihasesse tekkinud mikrohaavandid. 

Lihasevalu ennetamiseks võiks pärast treeningut teha rahulikus tempos kerget sörkjooksu või aktiivset kõndi umbes kümme minutit. Lisaks võiks teha sobivaid venitusharjutusi.

Kui ka sellest ei ole abi, tuleks kasutada niinimetatud RICE-meetodit. See tuleb inglise keelest:

rest – puhkus;
ice – külm;
compression – kompress;
elevation – hoia valutavat jäset kõrgemal.

Üldiselt on kerge lihasevalu pärast treeningut normaalne, sest see on protsessi osa, mis muudab lihase vastupidavamaks ja tugevamaks. Tugevam lihasevalu näitab aga ülepingutust ja sellest oleks lihastel vaja taastuda.

Mida soovitab Kadi Kuslap lihasvalude ennetamiseks, loe pikemalt siit.